Thursday, July 26, 2012

Као што љубице цвату...

Муса Ћазим Ћатић




Као што љубице цвату...

Као што љубице цвату, љубав је процвала тако
У гају живота мога, што ноћ га спокојством пуни
И роса дробније' суза, које сам за тобом плакô,
Рујну јој главицу круни...
Ах, твоја љубав, Нидар, прољетном младошћу дише
И мраз ми са срца брише!

Од мене некад Нидар, ти си далеко била
Ко румен вечерњи облак, кад виш језера плови;
Ал' твоја магијска слика у груд'ма ми се је крила,
А са њом пјесме и снови.
Да, ја те у мисли носих ко Ћафир кумира свога
И чезнух цјелова твога.

На непознатоме друму, што својом празнином сличи
Пустоши, закопаној међ' мога чела боре;
На друму, гдје вјетра нема, осјетих - ко у причи -
Мирисе априлске зоре:
Осјетих дисаје твоје - па ја сам страшно их пио
И пјан сам, о Нидар, био.

У једноличној ноћи, кад тек се мраци криле
И пуне блиједим страхом коридор душе моје,
Ја нађох свијетле лампе, покрите ширитом од свиле,
Ја надох очи твоје...
И надох, о лијепа Нидар, мирисне меке лале:
Те твоје ручице мале.

И видјех тебе, Нидар, и видјех, гдје попут сјене
На сунцу осм'јеха твога туга се растапа моја
И ко што сагиње врба главу виш ријеке снене,
Да лица огледа своја,
Над твоје очи тако ја сам се сагињо ти'о
И тако себе сам зрио...





No comments:

Post a Comment