Thursday, July 26, 2012

Два сонета




Два сонета

Ја ропства нећу! Ох, ја нећу ноћи,
Гдје влада ријеч црног Ахримана!
Слободе хоћу и гигантске моћи
И јулским сунцем обас'јаних дана.   

У мени букти тежња неутажна
За вјечним царством свесилних љепота.
Кроз жиле моје ко бујица снажна
Крв струји снажним пожаром живота.

И десница ми бречи се и диже,
Да с људства - што ‘но у прашини гмиже
Окове тешке разбија и кида.

И да га онда усправи са тла,
Па с њиме Срећи пријестоље зида
На станцу својих живих идеала.

Моја је вјера чврста као камен,
А нада попут живота ми јака
И моја љубав ко вулкански пламен
А мис'о као муња са облака.

Високо чело самосв'јест ми круни,
Срце немиром демонскијем бије:
У њему гњев се прот тиранству буни
И мржња проти фаризејству врије.

Ја никад нећу на кољена пасти
Ни поклонити се пред ичијом силом
Ја апостол сам поноса и части...

И као ор'о шибам својим крилом
Све што је ружно сред овог живота:
Ја апостол сам свемоћних љепота.







Муса Ћазим Ћатић

No comments:

Post a Comment